۱۳۹۴ دی ۱, سه‌شنبه

شفق قطبی

روز دوشنبه 21 دسامبر 2015، صبح که از خانه بیرون آمدم تا به سر کار بروم، متوجه شدم آسمان گویی به رقص آمده است. کمی دقت کردم و متوجه شدم بخش وسیعی از آسمان را شفق قطبی که به آن نور شمال هم میگویند پوشانده است. هر پنج دقیقه می ایستادم و محو این پدیده طبیعی میشدم. فیزیکدانان این پدیده را در رابطه ذرات یونیزه شده که از خورشید به زمین میرسد توضیح داده اند که من تخصصی در این زمینه ندارم و علاقه مندان میتوانند به کتابهای فیزیک مراجعه کنن. آنچه که برای من جالب بود زیبائی این پدیده است، موجی از رنگهای مختلف رقص کنان را در آسمان حرکت میکنند. عظمت طبیعت در این نقطه از این سیاره خاکی، آنقدر شگفت آور است که انسان احساس حقارت میکند. هر چند ده دقیقه دیر به سر کار رسیدم ولی تماشای شفق قطبی ارزش این دیر کرد را داشت. متاسفانه شرایط لازم برای گرفتن عکس نبود ولی چند عکس که با موبایل از مناظر گرفته ام در اینجا پیوست میگذارم.








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر